Kalendarz Wydarzeń
Kalendarz wydarzeń
Krotoszyńskie Koncerty Kameralne: AMI ENSAMBLE
Wraz z krakowskim stowarzyszeniem ArtMusicArtist oraz Urzędem Miejskim w Krotoszynie zapraszamy na dwa letnie koncerty w cyklu Krotoszyńskie Koncerty Kameralne, podczas których posłuchamy utalentowanych młodych muzyków. To już trzecia edycja cyklu koncertów, które polubiła już krotoszyńska publiczność.
W sobotę 27 lipca 2024 r. o godz. 18:00 w Sali Kameralnej KOK (Blackroom) wystąpi formacja AMI ENSAMBLE. Serdecznie zapraszamy. Wstęp wolny!
AMI ANSAMBLE:
Celina Kotz - jest jedną z najciekawszych skrzypaczek młodego pokolenia. Uczyła się pod kierunkiem wybitnych pedagogów poznańskiej szkoły skrzypcowej – Kariny Gidaszewskiej oraz Bartosza Bryły. Realizowała także program stypendialny na Universitat fur Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie Stefana Kamilarova. Jej interpretacje zachwycają publiczność i budzą uznanie jury wielu konkursów. Jest artystką wszechstronną – równie istotny jest dla niej rozwój solistyczny, kameralny i orkiestrowy jak również organizacja życia muzycznego. Jest laureatką Nagrody Publiczności XV Międzynarodowego Konkursu im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Debiutowała z towarzyszeniem orkiestry Filharmonii Poznańskiej mając 11 lat i od tego czasu koncertuje regularnie.
Występowała z większością polskich, a także wieloma zagranicznymi orkiestrami, współpracując przy tym z dyrygentami światowej sławy takimi jak Christoph Poppen, Yuki Miyagi, Jesús Medina, Grzegorz Nowak czy José Maria Florêncio. W 2016 roku podczas trasy koncertowej po USA zadebiutowała w nowojorskiej Carnegie Hall. Występowała także w wielu krajach Europy oraz Azji. Ważną częścią jej aktywności jest kameralistyka: współtworzy Trio im. Wiłkomirskich objęte patronatem Wandy i Józefa Wiłkomirskich, którego debiutancka płyta otrzymała nominację do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards. Jej scenicznymi partnerami byli także: Marcin Sikorski, Katarzyna Duda, Katarzyna Budnik, Bartłomiej Nizioł, Klaudiusz Baran, Marek Bracha, Maciej Frąckiewicz, Marcin Zdunik czy Janusz Wawrowski.
Jest współzałożycielką, dyrektorem artystycznym oraz koncertmistrzem Polish Soloists String Orchestra, a także członkiem orkiestry Sinfonia Varsovia. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, programu stypendialnego Młoda Polska, Prezydenta Poznania, Stowarzyszenia Business and Professional Women’s Club, a także fundacji Pro Bono Musicae i Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. W 2023 roku została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi.
Malwina Kotz – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie Bartosza Bryły i Agaty Szymczewskiej. Od 2014 roku skrzypaczka NFM Filharmonii Wrocławskiej, w latach 2022-2023 pełniła funkcję zastępcy koncertmistrza orkiestry. Wcześniej była członkiem takich zespołów jak: Filharmonia Gorzowska (sezon 2013/2014), Hulencourt Soloists Chamber Orchestra w Brukseli, czy I Culture Orchestra. Jako absolwentka Akademii Sinfonii Varsovii koncertowała z tą orkiestrą w Hiszpanii, Japonii i Rosji. Niejednokrotnie miała okazję pełnić rolę koncertmistrza zespołu w orkiestrze Collegium F oraz orkiestrze symfonicznej Akademii Muzycznej. Malwina jest laureatką ogólnopolskich konkursów skrzypcowych we Wrocławiu, Tomaszowie Mazowieckim, Rybniku i Legnicy oraz zwyciężczynią 11th European Music Competition Mendelssohn Cup w Taurisano we Włoszech w kategoriach solowej i kameralnej. Wielokrotnie brała udział w kursach, warsztatach i festiwalach, pracując z wybitnymi pedagogami i artystami: Jadwigą Kaliszewską, Aleną Baevą, Jose Gallardo, Jakubem Jakowiczem, Bartłomiejem Niziołem i Konstantym Andrzejem Kulką. Jako solistka wystąpiła z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Orkiestrą Sinfonia Baltica, Orkiestrą Antraktową Teatru Polskiego oraz Orkiestrą Co-Operate. Jako kameralistka współtworzy formacje takie jak Elliptique Ensemble, Ami Ensemble, Phantasy Group, kwartet smyczkowy Q=m 4 oraz kwintet smyczkowy The Odder Quintet.
Była pomysłodawczynią akademickiego cyklu koncertów Kreaspiracje, odbywających się w Poznaniu w latach 2010-2013. W latach 2015-2017 zrealizowała także autorską serię koncertów symfonicznych Music of the Night we współpracy z Filharmonią Opolską. Jest absolwentką Podyplomowych Studiów Menedżerów Kultury w warszawskiej SGH. Od kilku lat szczególnie angażuje się w promowanie polskiej muzyki pisanej podczas zaborów. Jednym z twórców reprezentujących grupę niesłusznie zapomnianych unsung composers jest Witold Maliszewski; z jego postacią związane są również poszukiwania i badania Malwiny Kotz w ramach otwartego przewodu doktorskiego.
Piotr Kosarga - ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie prof. Marcina Baranowskiego. Jest wykładowcą macierzystej uczelni oraz prowadzącym grupę II skrzypiec w Orkiestrze Polskiego Radia w Warszawie. Współpracuje z orkiestrą Sinfonia Varsovia, a w przeszłości także z Filharmonią Poznańską im. Tadeusza Szeligowskiego (jako kierownik II skrzypiec), Collegium F oraz I, Culture Orchestra. Występował jako solista m.in. z orkiestrą Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera. Miał okazję współpracować z wieloma wybitnymi artystami: Anną Sophie Mutter, Krzysztofem Pendereckim, Jerzym Maksymiukiem, Kirillem Karabitsem, Garrickiem Ohlssonem, Azizem Shokhakimovem, Pinchasem Zuckermannem.
Jego największą pasją jest muzyka kameralna. Swe doświadczenie zdobywał jako członek Jahnke String Quartet oraz założyciel kwartetu skrzypcowego Elliptique Ensemble, z którym oprócz działalności koncertowej, prowadzi autorskie warsztaty orkiestrowe dla uczniów szkół muzycznych II stopnia. Jako solista i kameralista występował w salach koncertowych w Europie i Azji oraz znaczących festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Jest laureatem ogólnopolskich konkursów skrzypcowych oraz zwycięzcą 21st Young Musician International Competition Citta di Barletta we Włoszech (2011). Kilkukrotny zdobywca stypendiów, w tym Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2014), Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2020) oraz Prezydenta Miasta Opola.
Od roku 2019 współtworzy zespół Apeiron Trio, z którym prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując podczas znaczących międzynarodowych festiwali muzycznych. Zespół zdobył wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Muzyki Polskiej im. Stanisława Moniuszki w Rzeszowie oraz III nagrodę w International Classical Music On Stage. Wśród wielu zakresów działalności zespołu najważniejsze miejsce zajmuje promocja muzyki polskiej. W 2023 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu Polish Piano Trios wydana w prestiżowej wytwórni DUX.
Mateusz Doniec - urodził się w Krakowie. Edukację muzyczną zapoczątkował w wieku siedmiu lat w klasie skrzypiec w ZPSM im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. W 2010 roku, gdy miał lat czternaście, rozpoczął naukę gry na altówce w klasie Rafała Daszkiewicza. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Katarzyny Budnik oraz pracownikiem macierzystej uczelni. Mateusz koncertował w najbardziej prestiżowych salach w Polsce oraz za granicą m.in. w Japonii, Francji, Austrii, Niemczech oraz Chinach. Był uczestnikiem 5. edycji projektu Akademia Sinfonia Varsovia 2016/2017 i od tego czasu współpracuje z orkiestrą, obecnie pełniąc w Orkiestrze funkcję solisty.
Od 2017 roku koncertuje z orkiestrą kameralną Janusza Wawrowskiego “Warsaw Players”, a od 2018 również z orkiestrą kameralną “Polish Soloist String Orchestra”. Brał udział w projektach orkiestrowych takich jak Santander Orchestra oraz International Lutosławski Youth Orchestra na stanowisku lidera sekcji altówek. Mateusz Doniec brał udział w wielu międzynarodowych oraz ogólnopolskich konkursach. Został stypendystą fundacji Sapere Auso, a od 2012 roku jest honorowym stypendystą fundacji Pro Musica Bona. W 2015 roku został laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
Piotr Mazurek – wiolonczelista, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie profesora Tomasza Strahla. Od początku edukacji akademickiej spośród wszystkich przestrzeni wykonawczych najbardziej fascynowało go współtworzenie muzyki z innymi artystami i szczególną uwagę poświęcał rozwijaniu się w tym kierunku. Zaowocowało to otrzymanym w 2004 roku zaproszeniem od Asian Cultural Center na kurs kameralny w Manili, a rok później do orkiestry Naational Jeugd Orkest, gdzie miał możliwość pracy z wybitnymi instrumentalistami i dyrygentami o światowej sławie. Współpracował z Warszawską Operą Kameralną pełniąc funkcję koncertmistrza grupy wiolonczel, a z początkiem 2010 roku objął stanowisko zastępcy lidera grupy wiolonczel w orkiestrze Sinfonia Varsovia. Wykłada studia orkiestrowe na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w Akademii Sinfonia Varsovia. Jego działalność koncertowa obejmuje występy w najbardziej renomowanych salach koncertowych w całej Europie, a także w Chinrzach, Japonii, Meksyku czy na Filipinach. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Lorin Mazel Charles Dutoit, John Axelrod, Ivan Fischer, Leonard Slatkin, Christopher Eschenbach, Lawrence Foster, Marek Janowski, Krzysztof Penderecki, Antoni Wit czy Jey Maksymiuk. Jego fascynacja aparatem orkiestrowym, wieloletnie doświadczenie pracy w jednym z najlepszych polskich zespołów i stały kontakt z największymi dyrygentami naszych czasów skierowały jego artystyczne działania ku dyrygenturze – w roku 2021 ukończył studia na wydziale Dyrygentury Symfoniczno-Operowej UMFC w klasie profesor Moniki Wolińskiej. Jako dyrygent współpracował z orkiestrami takimi jak Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa oraz Filharmonia Gorzowska. W 2022 roku został dyrygentem-asystentem w Operze Wrocławskiej, a od czerwca 2023 roku pełni funkcję kierownika orkiestry Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
Justyna Wróblewska - w 2013 roku ukończyła z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Karola Szymanowskiego w Toruniu, w klasie fortepianu prof. Andrzeja Tatarskiego. W latach 2013-2018 studiowała w Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasach fortepianu prof. Andrzeja Tatarskiego oraz prof. Macieja Pabicha, które również ukończyła z wyróżnieniem. W latach 2018-2023 studiowała w klasie klawesynu prof. Marii Banaszkiewicz-Bryły w poznańskiej Akademii Muzycznej. Uczyła się także w klasie klawesynu prof. Christine Schornsheim w Hochschule für Musik und Thea ter München. Od 2019 roku akompaniuje na klawesynie, pozytywie oraz fortepianie historycznym w Katedrze Historycznych Praktyk Wykonawczych w Akademii w Poznaniu. W październiku 2022 roku rozpoczęła studia w Szkole Doktorskiej w Akademii Muzycznej w Poznaniu w zakresie wykonawstwa historycznego.
Dwukrotnie otrzymała stypendium Marszałka województwa kujawsko-pomorskiego dla osób zajmujących się działalnością artystyczną, a w 2023 roku została laureatką programu stypendialnego Narodowego Centrum Kultury „Młoda Polska”. Występowała jako solistka z Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Lwowską Orkiestrą Kameralną „Akademia”, m.in. pod batutą maestro Jerzego Maksymiuka, Mirosława Błaszczyka oraz Rafała Kłoczko. Aktywnie działa jako kameralistka, solistka, a także muzyk orkiestrowy zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich. Ma na swoim koncie nagrody na konkursach kameralnych i solowych, m.in.: II nagrodę na VI Forum Kameralnym Muzyki Dawnej w Poznaniu, Nagrodę Specjalną JM Rektor Akademii Muzycznej w Poznaniu na I Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym „Wanda Landowska in Memoriam” w Poznaniu oraz III nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie repertuaru z dziedzictwa polsko-litewskiego na International Sigismundus Lauxmin Harpsichord Competition.
Lokalizacja
Krotoszyn
e-mail kok@krotoszyn.pl
Tel. 62 725 42 78
Fax - http://kok.krotoszyn.pl/